A 4iG Alapítvány 220 laptop átadásával támogatta a jövő generációját, lehetőséget teremtve 15 iskola diákjainak a digitális tanulásra és fejlődésre.
Összesen 220, digitális oktatásra optimalizált, felújított laptopot vehetett át 15 iskola a 4iG a Digitális Társadalomért Alapítványtól. A Digitális Esély Program pályázatának keretében országszerte olyan pedagógusok és diákok kaptak új eszközöket, akik már ma a jövő iskoláját építik. A felhívásra 224 érvényes pályázat érkezett Magyarország minden régiójából. A szakmai bírálók 15 intézményt választottak ki, amelyek munkája elkötelezettséggel, kreativitással és jövőbe mutató pedagógiai szemlélettel emelkedett ki a mezőnyből. Az eszközök segítségével a nyertesek valóra válthatják digitális projektjeiket és beépíthetik a korszerű eszközhasználatot tantermi, tehetséggondozó vagy közösségi gyakorlatukba. A támogatás több ezer diáknak ad új lehetőséget a fejlődésre. A program fővédnöke Szilágyi Áron, háromszoros világ-, és háromszoros olimpiai bajnok kardvívó volt - olvasható a 4iG közleményében.
A kiemelkedően nagy érdeklődés rávilágított arra, hogy a magyar iskolákban kifejezett igény van korszerű digitális eszközökre és törekvés a tanítási módszerek megújítására. Egyre több pedagógus nyitott - vagy már jártas is - a digitális oktatásban, a programozás és a kódolás tanításában, valamint a tehetséggondozás innovatív formáiban. A laptopok nemcsak a készségszintű eszközhasználatot teszik lehetővé a tanórákon, hanem közvetlenül támogatják különböző pedagógiai célok elérését is: hozzájárulnak az általános és középiskolai tanulók - köztük a kiemelkedően tehetséges, illetve a hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési igényű diákok - digitális ellenálló képességének növekedéshez, digitális kompetenciáik mellett pedig kritikai gondolkodásuk fejlődéséhez is. A pályázatok három fő területre fókuszáltak, az alapítványi kiírásnak megfelelően:
Tanórákon alkalmazott digitális eszközök használatának fejlesztése.
* Programozási és kódolási szakkörök indítása, amelyek lehetőséget biztosítanak a diákok számára, hogy felfedezzék a digitális világ rejtelmeit és kreatívan kifejezzék magukat a technológia segítségével.
Közösségi és diákprogramok, mint például a diákújság és a diákönkormányzati kezdeményezések, ösztönzése és támogatása.
A benyújtott projektek között megtalálhatók a hátrányos helyzetű vagy sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztését célzó gyógypedagógiai megközelítések éppúgy, mint a mesterséges intelligencia oktatásba illesztése, fordított osztálytermi modellek, vagy éppen 3D modellezés a szakképzésben. Több iskola közösségépítő szándékkal indít digitális médiaszakkört, diákújságot vagy a diákönkormányzat működését segítő projekteket. A támogatottak között olyan, korábban már versenyeredményeket elérő, de eszközhiánnyal küzdő szakkörök is szerepelnek, amelyek most lehetőséget kapnak a megújulásra. A nyertes pályázatok közös jellemzője a felkészültség, a pedagógiai tudatosság és a digitális lehetőségek iránti nyitottság. Többek között a digitális öko-kihívás projekt és egy fordított tanterem koncepció megvalósítását, valamint a programozó világbajnokságon való eredményes szereplést is támogatja a laptopokkal a 4iG Alapítvány.
A zsűri a kiírásban megfogalmazott, objektív módszertani szempontok alapján választotta ki azokat a projekteket, amelyek megfeleltek a pedagógiai céloknak, a digitális újításoknak, a kreatív megoldásoknak, a tartós használhatóságnak, valamint a diákok széleskörű elérésének követelményeinek.
A fejlesztési folyamat sikerének biztosítása érdekében nem csupán a szükséges eszközöket biztosítják, hanem egy átfogó módszertani keretet is kialakítanak. A nyertes intézmények tanárai számára egy 30 órás, gyakorlatorientált e-learning kurzust indítanak, amely az IKT eszközök hatékony használatát célozza. A kurzus során megszerzett tudást azonnal beépíthetik a mindennapi oktatási gyakorlatukba. Az irodai környezetből származó, szakértők által hitelesített laptopok így megbízható és korszerű eszközökké alakulnak, amelyek támogatják az oktatás modernizálását.
A 4iG Alapítványt azzal a szándékkal alapítottuk, hogy aktívan hozzájáruljunk Magyarország digitális fejlődéséhez. Kiemelten fontos számunkra a digitális egyenlőség előmozdítása és a közösségek megerősítése, amelyet társadalmi felelősségvállalási programjaink keretein belül valósítunk meg. A Digitális Esély Program is ezt az elkötelezettséget képviseli, és biztos vagyok benne, hogy a nemrég átadott eszközök, együtt az oktatási programunkkal, valós előnyöket nyújtanak majd a diákok és pedagógusok digitális felkészültsége szempontjából.
„Kérlek, formáld meg egyedivé a szöveget!” – kérte Jászai Gellért, a 4iG Alapítvány kuratóriumának elnöke és a 4iG Nyrt. vezetője.
Szilágyi Áron, a háromszoros olimpiai bajnok kardvívó, a program fővédnökeként hangsúlyozta:
Sportolóként első kézből tapasztalom, hogy mennyire fontos a lehetőségek időben való kihasználása. A Digitális Esély Program éppen ezt a lehetőséget kínálja a diákok számára. Nem mindenki kezd egyenlő esélyekkel, de egy inspiráló tanár és a megfelelő eszközök képesek megváltoztatni a sorsokat. Öröm számomra itt lenni, éppen ennél a mérföldkőnél, ahol ezek az iskolák új irányba lépnek a digitális tanulás világában.
A 4iG Csoport már évek óta elkötelezett amellett, hogy aktívan részt vegyen a hazai digitális oktatás fejlesztésében társadalmi felelősségvállalási programjaival. Küldetésük, hogy minél szélesebb körben elérjék az iskolákat, pedagógusokat és diákokat, lehetőségeket és eszközöket biztosítva számukra, amelyek hozzájárulhatnak a digitális kompetenciák erősítéséhez és a modern oktatás előmozdításához.
A 4iG Digitális Esély Program keretében elismert 15 iskola:
Az Avasi Gimnázium, Miskolc szívében található, és a város egyik legrégebbi és legelismertebb oktatási intézménye. A modern pedagógiai megközelítésekkel és gazdag hagyományokkal büszkélkedő iskola diákjai számára lehetőséget kínál a tudományos és művészeti fejlődésre egyaránt. Az épület impozáns külsője és inspiráló belső terei a tanulás és felfedezés színterévé varázsolják a gimnáziumot, ahol a diákok nemcsak tudást, hanem közösségi élményeket is gyűjthetnek.
* Bajai III. Béla Gimnázium
* Balatonfüredi Fekete István Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Persze, itt van egy egyedi változata a kifejezésnek: * BGSZC Pestszentlőrinci Szakképző Intézmény Ha bármilyen más módosítást szeretnél, csak szólj!
Ciszterci Szent István Gimnázium, Székesfehérvár szívében található, ahol a hagyományok és a modern oktatás találkoznak. Az iskola célja, hogy a diákokat nemcsak tudományos ismeretekkel, hanem értékekkel is felruházza, így formálva a jövő generációját. A ciszterci rend öröksége és a közösségi szellem meghatározó elem a tanulás és a fejlődés folyamatában, amely minden tanuló számára inspiráló környezetet biztosít. Az iskola különböző programokkal, sportágakkal és művészeti lehetőségekkel gazdagítja a diákok élményeit, miközben a tudás iránti szenvedélyt is ösztönzi.
A Deák Úti Óvoda és az Általános Iskola mellett működik a Szakiskola, valamint a Készségfejlesztő Iskola, amely a tanulók egyedi igényeit szolgálja. Ezen kívül a Fejlesztő Nevelést-Oktatást Végző Intézmény és a Kollégium is hozzájárul a diákok fejlődéséhez. Az EGYMI (Sátoraljaújhely) pedig különleges támogatást nyújt a sajátos nevelési igényű tanulóknak.
* Esztergomi Szakképzési Centrum Géza Fejedelem Technikum és Szakképző Iskola
Gyárvárosi Általános Iskola, Győr városának szívében található, ahol a tanulás és a közösségi élmények egyedülálló kombinációja várja a diákokat. Az iskola nem csupán oktatási intézmény, hanem egy olyan hely, ahol a fiatalok barátságokat kötnek, felfedezik érdeklődési köreiket, és készségeiket fejlesztik. A pedagógusok elkötelezetten támogatják a tanulókat, hogy a legjobbat hozzák ki magukból, miközben a kreativitást és a kíváncsiságot is ösztönzik. Az iskola falai között egy támogató közösség formálódik, ahol minden diák számít, és ahol a jövő generációi készülnek a kihívásokra.
* Győri SzC Gábor László Építő- és Faipari Szakképző Iskola
Kastélydombi Általános Iskola - Budapest szívében, egyedülálló tanulási élményekkel és közösségi programokkal várja diákjait. Az iskola célja, hogy minden gyermek számára inspiráló és támogató környezetet biztosítson, ahol a tudás iránti szenvedély és a kreativitás szabadon szárnyalhat. Az oktatás mellett hangsúlyt fektetnek a sport és a művészetek népszerűsítésére is, lehetőséget adva a diákoknak, hogy sokoldalúan fejlődjenek. Az iskola elkötelezett a közösségi értékek és a barátságos légkör megteremtése mellett, így a Kastélydombi Általános Iskola valóban otthonos hely minden gyermek számára.
Természetesen! Íme egy egyedi változat: *Felfedező Iskola – Nyitott Világ (Budapest)* Ez az intézmény egy különleges hely, ahol a tanulás határok nélkül zajlik. A diákok kreativitásuk kibontakoztatására és a világ sokszínűségének megismerésére összpontosíthatnak, egy támogató és inspiráló környezetben.
* Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Pécsi Meszesi Általános Iskola a Vasas-Somogy-Hirdi körzet szívében található, ahol a tanulás és a közösségi értékek egyedülálló harmóniában találkoznak. Az iskola célja, hogy a diákok nemcsak tudásban, hanem emberi értékekben is gazdagodjanak.
* Salgótarjáni Általános Iskola Arany János Tagiskolája
* Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola




