A Facebookon élénk vitába keveredett Vitézy Dávid és Budai Gyula.


Vitézy Dávid közösségi platformján reagált Lázár János nyilatkozatára, mely szerint a Tisza Párt támadása miatt nem tudják végrehajtani a tervezett vasúti fejlesztéseket. Az ellenzéki politikus újra hangsúlyozta azokat a beruházásokat, amelyeket Lázár János leállított, továbbá felhívta a figyelmet az autópályákra fordított, több százmilliárdos forrásokra is. A kommentek között feltűnt Budai Gyula, a Fidesz parlamenti képviselője, aki árulónak titulálta a budapesti frakcióvezetőt.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője, kedd este egy közösségi oldalán közzétett bejegyzésben arra hívta fel a figyelmet, hogy a vasúti problémákért eddig mindenki felelősséget vállalt, kivéve Lázár Jánost. Szerinte itt az ideje, hogy a miniszter is belássa a saját szerepét a kialakult helyzetben. Vitézy Dávid reagált Lázár János azon kijelentésére is, miszerint "Brüsszel emberei rátámadtak a magyar vasútra", hangsúlyozva, hogy a helyzet megoldása közös felelősség, és nem lehet a külső tényezőkre hárítani a gondokat.

Az utóbbi hónap során a Siemens már többször is a hibás szerepét játszotta. Az utasok is bűnösökké váltak, egyszerűen csak azért, mert nyáron utazni mernek. Akadtak olyanok is, akik túlzott erőfeszítéssel próbálták használni a MÁV applikáció térképét, ezzel "túlterheléses támadást" generálva. A civil önkéntes térképfejlesztők is a célkeresztbe kerültek, hiszen "adathalászokként" emlegették őket. A magyar választók összessége is felelősségteljesnek bizonyult, mivel nem mutattak elég elkötelezettséget a vasút fejlesztése iránt. Gondolom, Lázár tegnap is a 72 éves utast találta hibásnak, csupán azért, mert a ráeső lámpa alatt ült. Most pedig a Tisza kapta a vádakat.

Vitézy Dávid bejegyzésében kifejezte gondolatait és érzéseit.

Az "ismétlés kedvéért" emlékeztetett arra, hogy 2022-ben és 2023-ban Lázár János állította le az összes kiemelt vasúti beruházást, illetve "volt közte olyan, például a budapesti fejpályaudvarokra bevezető vágányok rekonstrukciója, amire már elnyert, a jogállamisági viták miatt NEM befagyasztott forrást VISSZAADOTT az ország az EU-nak, ahonnan végül más országokba került, csak azért, hogy Lázár így állhasson bosszút Budapesten".

Kiemelte, hogy fontos észben tartaniuk: "a magyar kormány a hazai adófizetők forrásaiból és az autópálya-koncesszió által az útdíjakból származó bevételekből évente hatalmas összegeket, akár százmilliárdokat is, fordít az autópályák fejlesztésére. Ha valóban lett volna szándék a vasúti rendszer modernizálására, ezt eddig is megvalósíthatták volna."

Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy Lázár János döntése nyomán 115 új mozdony és 39+10 új InterCity szerelvény beszerzése került leállításra, amely mögött már készen állt a finanszírozási megoldás. Ahogy Vitézy megfogalmazta, "azóta sem indult új járművek vásárlását célzó folyamat". Ezzel nem csupán az új járművek lehetőségét veszítettük el, hanem az azokat támogató kedvezményes hitelek lehetőségét is, amelyek akkoriban rendelkezésre álltak.

A kommentelők között feltűnt Budai Gyula országgyűlési képviselő is, aki érdekes megjegyzést fűzött a helyzethez. Szerinte Magyar Péter "valami igazán különleges ígéretet tehetett" Vitézynek: "Dávid, úgy tűnik, a Magyar Péter valami komolyat ígért neked, ha nyernek! Képzeld el, mi leszel, ha 'nagy' leszel? Közlekedési miniszter vagy esetleg Karácsony helyettese? Az árulókat sehol sem kedvelik, ezt jól jegyezd meg!"

A megjegyzésre Vitézy Dávid egy 2018-as cikkel reagált, amelynek a címe: Budai Gyula: Én nagyon szeretnék Lázár János lenni.

Related posts