A Super Bowl idején annyi pénz folyt el csipszre és sörre, hogy még Ben Affleck és David Beckham is megirigyelhetné a bulit!

A Super Bowl már régóta nem csupán az amerikaifutball rajongóinak ünnepe; ez a rendezvény a hirdetők számára is a legmagasabb szintű megmérettetést jelenti. Itt az Egyesült Államok és a világ legnagyobb márkái harcolnak a nézők figyelméért, és egy-egy 30 másodperces reklámért akár 8 millió dollárt is elkérhetnek. Ennek a hatalmas összegnek a befektetése nem csupán a nézettségben térül meg: a legemlékezetesebb hirdetések gyakran popkulturális jelenségekké válnak. Az idei esemény során is számos ikonikus figura, váratlan fordulat és szórakoztató szegmens szórakoztatta a közönséget, miközben a cégek minden lehetséges eszközt bevetettek, hogy maradandó nyomot hagyjanak a nézők emlékezetében.
A Super Bowl nem csupán az év legnagyobb sporteseménye, hanem a reklámipar igazi ünnepe is. Még azok számára is, akik nem követik a tengerentúli profi amerikaifutball-bajnokság (NFL) izgalmas összecsapásait, ez az esemény valóságos lázban tartja a közönséget. A félidős show, ahol idén Kendrick Lamar varázsolja el a nézőket, szintén óriási várakozással övezi az eseményt. A különleges reklámok pedig, amelyek sokszor a mérkőzés színvonalával vetekednek, szintén a figyelem középpontjába kerülnek, és mindenki alig várja, hogy láthassa az új, kreatív megoldásokat, amik a nézőket is lenyűgözik.
Az idei Super Bowl LIX eseménye lenyűgöző izgalmakkal teli volt, ahol a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles csapott össze egymással. Az Eagles végül 40-22-es eredménnyel diadalmaskodott. A mérkőzésre világszerte több száz millió néző volt kíváncsi, akik izgatottan követték a történéseket.
Ennek következtében a reklámidők költségei is új csúcsokat döntöttek.
Tavaly ugyanez az összeg még "csupán" 7 millió dollárra rúgott, de a hirdetők számára ez nem okoz különösebb aggodalmat. Hiszen jól tudják, hogy a lenyűgöző nézettség és az óriási befektetések révén a Super Bowl reklámok nem csupán egyszerű hirdetések, hanem igazi popkulturális eseményekké váltak.
A Super Bowl hirdetési helyei hihetetlenül drágák, mégis a cégek évről évre egyre nagyobb hévvel pályáznak a megjelenésre. A 2024-es esemény már novemberben teljes teltházzal zárult, hiszen a Fox Sports már előre értékesítette az összes rendelkezésre álló reklámidőt.
Peter Koeppel, a CBS-nek nyilatkozó marketing szakértő, úgy véli, hogy a Super Bowl reklámok nem mindig hoznak azonnali pénzügyi megtérülést, de óriási lehetőséget kínálnak a márka ismertségének növelésére és új ügyfelek megszerzésére. A figyelemfelkeltő hirdetésekről még napokkal később is beszélgetnek az emberek, míg a gyengébb reklámok gyorsan a feledés homályába vesznek, vagy éppen ellenkezőleg, mémesednek. A végső cél azonban mindenképpen az, hogy a hirdetés hosszú távon is megmaradjon az emberek emlékezetében.
De mit is tapasztaltunk idén, miközben a ropogós csipszeket majszoltuk, és két frissítő sör között ültünk?
Idén is rengeteg innovatív és szórakoztató reklám debütált, amelyekben a mesterséges intelligencia fejlődése mellett a klasszikus témák, mint a gasztronómia, italok és technológiai vállalatok továbbra is a középpontban álltak. Érdekesség, hogy a nézők kevesebb filmelőzetest, viszont több gyógyszeripari hirdetést kaptak, ami új irányt mutat a reklámozás világában.
Ahogy már megszokhattuk, a Super Bowl idején a világ legnagyobb márkái lelkesen reklámozzák a meccsnézés elengedhetetlen kellékeit. Ezúttal sem maradtak el a klasszikus csipsz- és sörreklámok, és természetesen a gyártók ezúttal is A-kategóriás sztárokat vonultattak fel, hogy még inkább felkeltsék a figyelmet termékeik iránt. A hagyományokhoz hűen a szórakoztatás és a promóció egyaránt a középpontba került.
Az ikonikus sörmárka, a Budweiser reklámjában Shane Gillis és Post Malone segít egy szomszédnak feldobni a kerti sütögetését a Bud Lighttal és egy fűnyíróval, ami egyben egy BBQ sütő is is. A bulihoz pedig a sportági legenda Peyton Manning is csatlakozik.
Szintén szórakoztatóra sikerült a Coors reklámja, amely nem is lehetne aktuálisabb az éjszakai döntő után. A sörmárka reklámjában ugyanis lajhárok mutatják be, mennyire nehéz lehet egy hétfő reggel. A lassan mozgó állatok szerencsétlen helyzetekbe keverednek, tökéletesen megtestesítve a hétfői hangulatot, ami a néhány óra alvás után lássuk be, sokunkra igaz lehet most...
Kitett magáért a Stella Artois is, a belga sörgyártó ugyanis az egykori futballsztár, David Beckham és a hollywoodi A-listás Matt Damon szereplésével forgatott reklámot a fináléra, amelyben a két híresség rájön, hogy valójában rég nem látott testvérek. Visszatérő motívumként persze ezt egy háztáji grillsütő mellett vitatták meg.
A jó mérkőzéshez, legyen az futball vagy más sportág, elengedhetetlen egy ízletes sörkorcsolya, így a Super Bowl reklámblokkjában a rágcsálnivalók gyártói sem tétlenkedtek, hogy felkeltsék a nézők étvágyát. Különösen kiemelkedett a Doritos, amely ezen a különleges eseményen a rajongói segítségét kérte, hogy közösen válasszák ki az idei Super Bowl reklám főszereplőjét. A reklámban Michael Strassner színész-rendező egy UFO-hívőt alakít, aki kétségbeesetten próbálja megóvni Doritos csipszeit az űrlények elől. Nézzük meg, milyen sikeresen teljesíti ezt a küldetést!
A rivális Pringles sem hagyta a véletlenre a reklámját, és egy különleges megoldással rukkolt elő. A hirdetésben Adam Brody színész egy partin tapasztalt harapnivaló-hiányát oldja meg, amikor is megidézi a Pringles-flottát. Az 1960-as évek ikonikus Batman főcímdala kíséretében olyan férfiak, mint Nick Offerman és James Harden bajszaival találkozunk, akik szinte a képernyőről ugornak a nézők arcába. Az arcszőrzetek azonban nem állnak meg: egy igazi kalandra indulva elrepülnek a legközelebbi szupermarketbe, hogy onnan csipsz-utánpótlást hozzanak az éhes Brodynak.
A legkeresettebb meccskellékek mellett a mérkőzés során számos más termék megvásárlására is csábították a nézőket. Ben Affleck és öccse, Casey Affleck éppen egy friss reklámcsapatot állítanak össze a DunKings kávémárka számára. A reklám, amely hol szórakoztató, hol pedig kifejezetten furcsának tűnik, Jeremy Strong és Bill Belichick közreműködésével készült.
Szintén kreatív hirdetéssel támadt Walton Goggins, a híres színész, aki a GoDaddy új AI szolgáltatását, a GoDaddy Airo-t mutatta be. Goggins a szolgáltatás segítségével weboldalt hoz létre vállalkozása, a Walton Goggins Goggle Glasses számára. A reklám humorosan illusztrálja, hogy mennyire egyszerű online vállalkozást indítani. Még ha ez persze nem is feltétlen így van...
A prímet talán mégis sokkal inkább az ikonikus fagylaltmárka, a Häagen-Dazs reklámja vitte. A fagylaltmárka első Super Bowl-megjelenésével, a Not So Fast, Not So Furious című reklámban Vin Diesel ismét a Halálos iramban filmekből ismert Dominic Toretto szerepét, Michelle Rodriguez pedig Letty Ortizt ölti magára, miközben egy óceánparti autózást ízlelnek meg egy Häagen-Dazs csemegével a kezükben.
Hogy az eddigiek még simábban csússzanak, Meg Ryan ismét megcsillogtatta tehetségét, és újraélesztette a kultikus jelenetet a "Harry és Sally" című filmből. Ezúttal viszont egy Hellmann's majonézzel megbolondított szendvics áll a középpontban. A reklámban Sydney Sweeney is feltűnik, és a klasszikus mondattal dobja fel a hangulatot: "Azt kérem, amit ő eszik."
A Super Bowl reklámok tengerében kiemelkedett a Hexclad edénygyártó új hirdetése, amelyben Gordon Ramsay-t elrabolják egy UFO fedélzetére, hogy felfedje a főzés titkait az idegenek előtt. A humoros légkört Pete Davidson szórakoztató cameójával bolondítja meg, így a reklám nemcsak figyelemfelkeltő, hanem szórakoztató is.
Mindeközben Willem Dafoe és Catherine O'Hara tétre menő pickleball-mérkőzésen szedik el a fiatalabb generáció sörét. "Egy Michelob Ultráért játszunk?" - kérdezi O'Hara.
A sportesemények izgalma mellett a Mountain Dew sem tétlenkedik, és most egy igazán különleges reklámmal rukkolt elő. Az üdítőgyártó új kampányának középpontjában a népszerű énekes, Seal áll, aki egy fókával közösen adja elő a "Kiss from a Rose" slágere átiratát. Az új verzió címe "Kiss from a Lime", amely egy frappáns utalás a Mountain Dew Baja Blast friss citrusos ízére. Ezzel a kreatív megoldással a márka nemcsak a sportok világába csempészett szórakozást, hanem a zene és a természetes ízek találkozását is ünnepli.
Aki viszont még ezután sem fárad el a reklámok nézegetésében, annak néhány perc tévézés garantáltan elég lesz ahhoz, hogy kielégítse az igényeit...