Bereczki kifejezte, hogy mindenki, aki belemerészkedik a közéleti diskurzusba, egyfajta azonnali ítélkezés elé néz.


Az énekes-színész mélyen meg van győződve arról, hogy a művészet nem ismer határokat.

"A politika világába belépőket azonnal magával ragadja a játszótér, ahol a szabályok és szerepek folyamatosan változnak... Ha valaki egyszer elmond egy dalt, az örökre hozzáköthető a nevéhez, függetlenül attól, hogy később mennyire viszonyul hozzá. A politikai döntések is hasonlóképpen működnek: ha egyszer leütsz egy gombot, az eseményekről készült riportok és fényképek örök emlékként maradnak meg, még akkor is, ha az illető később már nem osztja az adott véleményeket" - fejtette ki Bereczki Zoltán a Blikknek adott interjújában.

Ahogyan ő fogalmaz, a teljesítményével kívánja kifejezni önmagát és példát állítani mások elé, ezért kerüli a politikai diskurzusokat a nyilvánosság előtt. Meggyőződése, hogy azok, akik figyelemmel kísérik őt és a színpadi jelenlétét, jól értik, mit gondol bizonyos kérdésekről.

Az utóbbi napokban több zenész is megnyilatkozott az összetartozásról, a gyűlölködés ellen. Ehhez nem akar Bereczki csatlakozni, "mert abban a helyzetben, amikor én is üvöltenék, nagyon nehéz megfelelően megfogalmazni a gondolataimat. Ez egy mocskos és igazságtalan színtér, ahol egy rögtönítélő bíróság vár mindenkire, aki közéleti dolgokban megszólal". Egyébként szerinte Molnár Ferenc Caramel is finomítaná, amit mondott.

Hozzáteszi, van akinek jól áll a politikai kiállás, "mint Lengyel Tamás és Molnár Áron, akik a habitusuk miatt jól is teszik a dolgukat, vagy a Carson Coma, akik legutóbb elérhetetlen internetes oldalakat tettek a koncertjükön a kivetítőre".

Azt viszont sajátos kiállásnak tekinti, hogy hamarosan a Kolibri Színház korábbi főrendezőjével, Vidovszky Györggyel, valamint a teátrumból távozó művészekkel közösen mesedarabot alkot. (Mint már említettük, az újonnan kinevezett főigazgató, Zalán János miatt több mint negyven művész döntött a távozás mellett.)

Related posts