EESZT-leállás: Az államtitkár reagált az egészségügyi rendszert érintő válsághelyzetre

Péntek óta nem elérhető az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ami országos fennakadásokat okoz az egészségügyi ellátásban. Takács Péter egészségügyi államtitkár közölte, hogy a NISZ szakemberei folyamatosan dolgoznak a kormányzati informatikai rendszer hibájának elhárításán, és a helyreállításról azonnal tájékoztatást adnak.
Takács Péter, az egészségügyi államtitkár, legutóbbi közleményében kifejtette, hogy...
Az EESZT vezetősége tájékoztatása alapján a kormányzati informatikai rendszer üzemzavara ellen a NISZ szakértői folyamatos erőfeszítéseket tesznek a hiba elhárítása érdekében.
Hozzátette, hogy a hiba miatt az EESZT jelenleg nem elérhető, és a gyógyszerészektől, valamint az érintett betegektől megértést és türelmet kérnek.
Bejelentette, hogy a rendszer helyreállításának folyamatáról hamarosan részletes információkat fognak nyújtani.
A helyzet pénteken robbant ki, amikor országos szinten hozzáférhetetlenné váltak a legfontosabb állami online szolgáltatások. Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér mellett leállt a magyarorszag.hu portál és a központi időpontfoglaló rendszer is. Ez a fejlemény komoly akadályokat gördített az elektronikus ügyintézés elé, valamint jelentősen megnehezítette az egészségügyi ellátás adminisztratív folyamatait is.
Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér leállása komoly zűrzavart okozott az egészségügyi rendszerben. A gyógyszertárakban nem tudják teljesíteni a korábban felírt recepteket, és azok, akik belépni próbálnak a rendszerbe, csak egy rövid hibaüzenetet kapnak. A probléma cikkünk megírásának időpontjában, szombat délután, továbbra is fennáll.
Néhány héttel ezelőtt már történt hasonló üzemzavar, amely után napokig instabil maradt a rendszer működése. Akkor is komoly problémákat okozott a betegek és az egészségügyi szolgáltatók számára. A mostani leállás súlyossága és a javítás várható ideje egyelőre nem ismert.