"Lenyűgöző, amit véghez visznek" - Verstappen a McLaren fölényéről - F1VILÁG.HU


A szezon korábbi időszakában több csapat, köztük a Red Bull is, arra kérte az FIA-t, hogy alaposan vizsgálja meg a McLaren hátsó gumikkal kapcsolatos teljesítményét. A papayaszínű autók egyértelműen ügyesen elkerülték az abroncsok túlmelegedését, ami felkeltette a riválisok figyelmét. Miamiban még vízhűtéses trükközésről terjedtek pletykák, de végül az FIA hivatalosan is cáfolta ezeket a híreszteléseket.

A Magyar Nagydíj előtt Verstappent arról kérdezték, mely területeken tartja jobbnak a McLarent a Red Bullnál - a válasz egyértelmű volt.

"A gumikkal való teljesítmény kétségtelenül jobb. Sokkal hatékonyabban biztosítják az abroncsok tartósságát. Ezt különösen vizes pályán, intermediate gumik használatával lehet észlelni" - osztotta meg véleményét a holland versenyző.

"Amennyiben valakinek ügyes a gumikezelése, ez a keverék még inkább megmutatkozik, hiszen a gumi sérülékenyebb és hajlamosabb a gyors túlmelegedésre. Az ilyen sofőrök azonban remekül uralják a helyzetet."

A négyszeres világbajnok azonban kiemelte, hogy a McLaren erőssége nem csupán ebben a szempontban nyilvánul meg.

Véleményem szerint a középtempós teljesítményük igazán lenyűgöző, különösen, ha a mezőny többi részével vetjük össze. Az a mód, ahogyan az autójuk az első tengelye körül forog, miközben a hátsó tapadás megmarad, egészen páratlan. Ez egy olyan szint, amit nekünk is érdemes lenne megcéloznunk.

Verstappen értékelése egybecseng azzal, amit maga a McLaren is hangsúlyoz: az MCL39-es különösen erős a közepes tempójú kanyarokban. Ez volt az egyik oka annak is, hogy a csapat dominált az időmérőn Spában - ott Lando Norris több mint három tizedmásodperccel gyorsabb volt a leggyorsabb nem McLaren-versenyzőnél. Ugyanakkor olyan helyszíneken, mint Szuzuka vagy Silverstone, ahol a magas tempójú kanyarok dominálnak, a Red Bull vissza tudott vágni.

Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke Belgiumban kifejtette: "Spa inkább a közepes sebességtartományról szól, amely körülbelül 200 km/órás sebesség mellett helyezkedik el. Ebben a tartományban a McLaren igazán kiemelkedően teljesít."

Verstappen egyértelműen kifejtette véleményét a saját bajnoki esélyeiről; nem próbált finomkodni. Elmondta, hogy az idei szezonban már nem lát lehetőséget a cím elhódítására, de hangsúlyozta, hogy a Red Bull számára most a leglényegesebb feladat, hogy levonja a tanulságokat az RB21-es autó gyenge pontjaiból.

"Idén, a jelenlegi helyzetet figyelembe véve, úgy tűnik, hogy rendkívül kihívást jelent majd a McLaren ellen versenyezni," - ismerte el. "Sőt, már az is komoly feladat, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel felvegyük a versenyt."

Még mindig rengeteg lehetőségünk van arra, hogy mélyebben megértsük az autót és annak működését. Az új modell már a következő évre készül, és ez a folyamat már javában folyik. Mérnöki szempontból azonban az idei év során is rengeteget tanulhatunk. Nem egyszerűen azt mondhatjuk, hogy „rendben, idén nem nyerjük meg a bajnokságot, akkor dobjuk el az egészet”. Mindig van valami, amit átvihetünk a következő szezonra.

Related posts