A vevők gyakran úgy szerzik be a saját márkás termékeket az áruházakban, hogy észre sem veszik, hogy ezek a termékek nem a legismertebb márkákhoz tartoznak.


Eddig is sokat vettek a boltokban gyártói márkás áruk helyett saját márkásat, ám egy új felmérés szerint új szintre lépett a helyettesítés.

A CNBC beszámolója szerint a First Insight piackutató cég legújabb felmérése rávilágít arra, hogy a fogyasztók sok esetben a gyártói márkák helyett a saját márkás termékek mellett döntenek. Érdekes, hogy sokan annyira hasonlónak találják ezeket az árucikkeket, hogy szinte észre sem veszik a különbséget közöttük.

Az elmúlt évek során a saját márkás termékek iránti érdeklődés folyamatosan nőtt, hiszen a vásárlók egyre inkább az ismert márkák olcsóbb alternatíváit keresik. Az Egyesült Államokban a tavalyi év során az értékesítésük 4 százalékkal, összesen 271 milliárd dollárra, vagyis több mint 92 billió forintra emelkedett az előző évhez képest – ezt a Private Label Manufacturers Association szakmai szervezet korábbi elemzése támasztja alá. Manapság azonban már nem csupán a kedvező árak vonzzák a vásárlókat; sokan más tényezők, például a termékek minősége és a fenntarthatóság iránti igény is meghatározó szerepet játszanak a döntéseikben.

A First Insight által végzett kutatás rávilágított arra, hogy a vásárlók nem képesek egyértelműen megkülönböztetni a különböző termékcsoportokat. A felmérésben részt vevők 71%-a állította, hogy tudatában van annak, amikor saját márkás terméket vásárol. Ugyanakkor, amikor a piackutatók bemutatták nekik a saját és a gyártói márkás termékeket, a válaszadók 72%-a nem tudta pontosan azonosítani a kettőt.

A háttérben elsősorban az lehet, hogy a kiskereskedők egyre nagyobb figyelmet fordítanak saját márkás termékeik csomagolására. Sokszor előfordul, hogy már nem csupán olyan üzenetek olvashatók ezeken, miszerint "Átadjuk Önnek a költségmegtakarítást".

Több gyártói márka képviselői indítottak jogi eljárásokat, amelyben a bíróságtól azt kérik, hogy állapítsa meg a csomagolások között fennálló, elfogadhatatlan mértékű hasonlóságokat.

A piackutatás során megkérdezett válaszadók 47%-a bevallotta, hogy első alkalommal azért választott egy saját márkás terméket, mert az üzletlánc valamilyen ügyes trükkel, például az eredeti termékhez hasonló csomagolással csábította őket. Érdekes módon, a megkérdezettek 84%-a már nem tesz különbséget a saját és a gyártói márkák között, mindkettő minőségét egyformán megbízhatónak találja.

Related posts