Egy új korszak küszöbén áll az MG, hiszen bemutatja nagyobbik szabadidő-autóját, amely hibrid hajtással is elérhetővé válik. Ez a lépés nemcsak a környezettudatos autósok számára jelent vonzó alternatívát, hanem a teljesítmény és a hatékonyság tökéletes e


Az MG legújabb modellje még szélesebb közönséget vonzhat, hiszen a versenyképes alapárú benzines változat mellett a sokféleképpen hasznosítható, de drágább plug-in hibrid is elérhető. Most pedig egy ígéretes hibrid verzióval is bővül a választék, amely figyelemre méltó műszaki paraméterekkel rendelkezik.

Egy évvel ezelőtt forradalmi átalakuláson ment keresztül az MG kínálata. A márka két szabadidő-autója, a kompakt ZS és a nagyobb HS szinte egy időben kapott új generációt, ezzel frissítve a kínálatot. A kisautók szegmensében debütált az MG3, míg az elektromos járművek között megjelent a lenyűgöző Cyberster roadster is. Az HS, amely dizájnjával, technikai újításaival és gazdag felszereltségével emelkedik ki, most egy új hajtáslánc-változattal bővült, ami számos autórajongó figyelmét felkeltheti.

A HS eddig kétféle hajtáslánccal volt elérhető, hasonlóan az előző modellhez, amely az 1,5 literes, 170 lóerős turbóbenzines motorral, valamint a 272 lóerős teljesítménnyel rendelkező plug-in hibriddel büszkélkedhetett, utóbbi igazi csúcsmodellnek számított. Most azonban a két változat közé belépett egy új harmadik opció, amely elsősorban a nyugati piacok számára lehet vonzó, de hazánkban is várhatóan nagyobb érdeklődést generál.

A benzines motor 1,5 literes, 143 lóerős teljesítménye mellett egy figyelemreméltó, 199 lóerős elektromos motor is megtalálható, amely nem csupán díszítőelemként funkcionál a rendszerben, hanem aktívan hozzájárul az autó hajtásához, méghozzá meglepően dinamikusan. A két motor kombinált teljesítménye 225 lóerő, ami lehetővé teszi a 7,9 másodperces gyorsulást a 0-100 km/h sebességig – ez az érték igazán figyelemre méltó. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,6 liter/100 km, ami ugyan nem a legjobb a piacon, de összességében elfogadható teljesítménynek számít.

Miközben a konnektoros hibrid akár száz kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan, a HS Hybrid inkább a rövidebb, folyamatos utazásokra lett optimalizálva emisszió nélkül. Bár az akkumulátor mérete kisebb, ez nem befolyásolja a csomagtér kapacitását, amely a plug-in hibridhez hasonlóan 507 liter maradt. Az ár szempontjából viszont kedvezőbb választás, hiszen a plug-in hibrid 15,8 millió forintos kezdőára helyett valahol a 10,8 milliós benzines alapmodell és a plug-in hibrid között helyezkedik el.

Related posts