Hivatalosan is bejelentették, hogy januártól megszűnik az Ügyfélkapu. Ha szeretnél online ügyintézésre regisztrálni, most van itt a lehetőség! Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy zökkenőmentesen végezd el ügyeidet! - Pénzcentrum


Mint ahogy arról korábban beszámoltunk, 2025. januárjától megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu rendszer, azonban az online ügyintézési lehetőségek továbbra is elérhetőek lesznek a magyar állampolgárok számára. Ebben a cikkben részletesen szeretnénk bemutatni ábrák segítségével is az Ügyfélapu+ applikációban történő regisztrációt, ahol a jövőben az ügyintézés zajlani fog. Reméljük, ezáltal sok olvasónk számára sikerül tisztába tenni a dolgokat, és sokaknak sok fejfájást meg tudunk vele spórolni.

Az online ügyintézés már jó ideje elválaszthatatlan része életünknek, hiszen lehetőséget biztosít arra, hogy a hosszú sorban állás helyett otthon kényelmesen intézhessük hivatalos ügyeinket. Az Ügyfélkapu eddig mint egyfajta hitelesítési rendszer működött, garantálva adataink biztonságát. Azonban 2025 januárjától jelentős változások várhatóak, ugyanis új bejelentkezési lehetőségek közül választhatunk majd, ami új dimenziókat nyithat meg az online ügyintézés terén.

A változások bejelentése után azonnal elindultak a találgatások és aggodalmak a közösségi média platformjain. Sokan attól félnek, hogy a Digitális Állampolgárság Program bevezetése miatt veszélybe kerülhetnek a személyes adataik. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ezek az aggályok nem megalapozottak. Azok számára, akik már rendelkeznek Ügyfélkapu fiókkal, ebben a cikkben részletes útmutatót nyújtunk az átjelentkezés folyamatáról.

Az ugyfelkapu.gov.hu felületén a Súgó menüpontban találhatunk részletes tájékoztatást az Ügyfélkapu+-ról is. Az Ügyfélkapu+ 2022. június 4-étől elérhető. A leírás szerint ez egy emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás. A kétlépcsős azonosítás célja pedig, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.

A jelenlegi követelmények szerint legalább iOS 16-os vagy Android 10-es operációs rendszer szükséges a regisztrációhoz. A weboldal szerint a DÁP célja, hogy megkönnyítse az állampolgárok életét ez pedig egy egységes digitalizálással történne, vagyis egy helyen lenne elérhető minden személyes adatunk, okmányunk és az ügyintézési lehetőségek. A rendszert a 2024 májusi indulás óta is folyamatosan fejlesztik és bővítik lehetőségeit.

Az oldal azt írja, hogy ahhoz, hogy "digitális állampolgárok legyünk" nem kell más csak a már említett megfelelő okostelefon, magyar mobilszám, személyazonosító okmány és 14 év feletti életkor. Ha ezeknek a feltételeknek megfelelünk már csak le kell töltenünk az alkalmazást, regisztrálni bármelyik kormányablakban és figyelni az értesítést, mert a rendszer üzenetet küld a mobilunkra, ha már használható az alkalmazás.

Bízunk benne, hogy írásunk hasznos útmutatóként szolgált mindazok számára, akik az Ügyfélkapu+ rendszerén keresztül kívánják intézni ügyeiket, de nehézségekbe ütköztek a regisztrációs lépések során.

Related posts