Két biztosító dominálja az elektromos rollerek piacát, ám a lehetőségek terén még mindig jelentős hiányosságok tapasztalhatók.


Idén átlagosan 6500 forintos éves átlagdíj mellett, alapvetően két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai - derült ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett kalkulátorának adataiból. Az ellenőrzés nehézségei miatt piaci becslések szerint országos szinten csupán az érintett járművek harmada rendelkezik az előírt biztosítással.

2024. július 16. óta számos mikromobilitási eszköz kizárólag kgfb-vel közlekedhet a közutakon. Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek

Az e-rollerekhez kapcsolódó tarifák széles skálán mozognak: az éves díjak 5 ezer forinttól egészen 468 ezer forintig terjednek. A magasabb, hatszámjegyű árak hátterében az áll, hogy számos biztosító jelenleg nem kíván rolleres ügyfeleket vonzani a terület szabályozatlansága miatt. Ennek ellenére a biztosítóknak be kell tartaniuk a törvényben előírt díjhirdetési kötelezettséget. Amennyiben a jövőben a kockázatok, például a rollerekre vonatkozó KRESZ-szabályok bevezetésével, jobban megbecsülhetők lesznek, akkor várható, hogy több biztosító is aktívan részt vesz majd ezen a piacon.

Az Insura.hu legfrissebb statisztikái alapján az e-rollerekre vonatkozó kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) szerződések számos érdekes trendet mutatnak. A növekvő népszerűségük tükröződik a biztosítási piac alakulásában, ahol az e-rollerek iránti kereslet folyamatosan emelkedik. Az adatok alapján a felhasználók egyre tudatosabban választják meg biztosításaikat, figyelembe véve a különféle lehetőségeket és ajánlatokat.

túlnyomó többségét idén is két biztosítónál, a K&H-nál és a Signalnál kötik.

A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 9400 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járművekre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.

A kötési adatok alapján megállapítható, hogy az e-rollerek használata nem csupán a nagyvárosokra korlátozódik: a korábbi szerződések 37%-át fővárosi vagy megyeszékhelyen élő felhasználók kötötték, míg a maradék 63% vidéki településeken élő személyekhez köthető. Érdekesség, hogy a járművek használata nem csupán a fiatalabb generációk privilégiuma: a szerződött felhasználók 69%-a 35 évnél idősebb, és 17%-uk már a 55. életévüket is betöltötte.

Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója rámutat, hogy tavaly körülbelül 50 ezer e-rollert vontak be a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) hatálya alá, azonban piaci elemzések szerint ezeknek mindössze egyharmada rendelkezik éves biztosítással. A szakértő szerint ennek egyik lehetséges oka a tájékozatlanság, míg másrészt sokakat az ellenőrzés hiányossága is arra ösztönözhet, hogy elhanyagolják ezt a kötelezettséget. Fontos hangsúlyozni, hogy senkinek sem éri meg évente néhány ezer forintot spórolni, hiszen ezek a járművek könnyedén milliós nagyságrendű károkat okozhatnak.

Related posts