Lando Norris diadalmaskodott a Hungaroringen, míg Leclerc ezúttal nem tudott a dobogóra lépni.


A brit versenyző a McLaren csapatának 200. győzelmét hozta el a Forma-1 világába. Csapattársa a második helyen végzett, ám Piastri így is 9 ponttal előzi meg őt a világbajnoki rangsorban.

A világbajnoki pontversenyben második Lando Norris, a McLaren brit versenyzője nyerte a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap Mogyoródon, írja az MTI.

A 70 körös mogyoródi versenyt George Russell, a Mercedes brit pilótája a harmadik helyen fejezte be, míg a pole pozícióból induló monacói Charles Leclerc a negyedik helyen zárta a futamot a Ferrarival.

A rajtot követően Leclerc kiválóan indított, és hibátlanul fordult be az első kanyarba az élen. Ezzel szemben a két McLaren-pilóta közötti csata nem alakult kedvezően Norris számára, aki a mögötte érkezők közül Russellnek és Fernando Alonsónak (Aston Martin) is át kellett adnia a helyét, miután a Piastri elleni párharc során nem tudta megőrizni pozícióját. Néhány kör elteltével azonban Norris megelőzte Alonsót, így az ötödik kör végén a dobogós helyezések sorrendje a következőképpen alakult: Leclerc, Piastri, Russell, Norris és Alonso. E közben a nyolcadik helyről rajtoló címvédő Max Verstappen egy pozíciót tudott előrelépni a Red Bull volánja mögött, így Gabriel Bortoleto (Sauber) után a hetedik helyen haladt.

Hosszú körökig nem történt változás az élmezőnyben, majd a 18. kör végén Piastri a boxba hajtott kerékcserére, erre pedig azonnal reagált a Ferrari: Leclerc autójára a 19. körben raktak fel új abroncsokat, ugyanekkor Russell is bent járt a Mercedes garázsánál friss gumikért.

Norris a csapatrádión egyeztetve úgy határozott, hogy kipróbálja az egy boxkiállásos taktikát, így a pályán maradva vezette a versenyt. Mögötte Leclerc, Piastri és Russell sorakozott. Miközben Norris a mérnökével arról beszélgetett, hogy mikor lenne ideális a kerékcserére behajtani a boxba, Leclerc jelezte a Ferrarinak, hogy ha így folytatódik a verseny, akkor komoly esélyük van a vereségre.

Norris végül a 31. kör végén kapott új gumikat a McLaren-szerelőktől, így Leclerc visszavette a vezetést. A Ferrari monacói pilótáját nagyjából 1.5 másodperces hátránnyal követte Piastri, míg a harmadik Russell hátránya kis híján 10 másodperc volt Leclerc-rel szemben. Negyedikként Norris, ötödikként Alonso száguldott, a kétszeres világbajnok spanyol mögött Bortoleto, Liam Lawson (RB), Verstappen volt a sorrend.

Leclerc a 40. kör végén végrehajtotta második kerékcseréjét, majd három körrel később Russell is beiktatta a boxlátogatását. A 45. körben pedig Piastri autójára is felkerültek az új gumik, így mindenki igyekezett optimalizálni a teljesítményét a verseny hátralévő részére.

A vezetést a kerékcserével tervező Norris vette át, mögötte pedig Leclerc, Piastri és Russell követték egymást. Azonban ez a sorrend nem tartott sokáig, hiszen a jelentősen lelassult Leclerc-t Piastri gyorsan utolérte, és meglepően könnyedén megelőzte.

A győzelemre innentől csak a két McLaren-pilótának maradt esélye: Piastri viszonylag gyorsan közeledett az élen száguldó Norrishoz, aki a lekörözöttekkel is küzdött és egyébként is lassabb volt csapattársánál. Közben Russell második próbálkozásra megelőzte a frusztráltsága miatt talán túlzottan agresszívan védekező Leclerc-t, s ezzel megkaparintotta a harmadik pozíciót.

A hajrában Piastri próbálkozott ugyan - egyszer majdnem neki is ütközött az élen száguldó csapattársának -, de nem tudta megelőzni Norrist, aki pályafutása során első alkalommal diadalmaskodott Magyarországon. A McLaren-istállónak ez volt a 200. futamgyőzelme az F1-ben.

A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett, míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.

A világbajnokság izgalmas folytatása a nyári szünetet követően augusztus utolsó hétvégéjén vár ránk, a festői hollandiai Zandvoort városában.

Related posts