Leclerc különleges beállításokkal igyekszik megmenteni a Ferrarit - F1VILÁG.HU


Az idény eddigi öt versenye után Charles Leclerc legszebb pillanata egy harmadik helyezés volt a Szaúd-arábiai Nagydíjon, ám ezt is csak több mint nyolc másodperces hátránnyal tudta elérni a győzteshez képest. A monacói versenyző legjobb eredménye csupán "kedvező kivétel" egy általában nehézkes idénykezdés közepette: Bahreinben negyedik helyen végzett, közel húsz másodperces lemaradással, míg Sanghajban egy diszkvalifikáció miatt az egyébként csalódást keltő ötödik helyezése sem számított.

A Ferrari SF-25-ös versenytempója szorosan tapad az élmezőnyhöz, ám az egykörös teljesítményük miatt minden versenyen hátrányos helyzetből kell rajtolniuk. Lewis Hamilton nehézségei pedig tovább felnagyítják a különbségeket. Bár a brit pilóta meglepetésgyőzelmet szerzett a sanghaji sprintfutamon, a főfutamok során folyamatosan jelentős lemaradással küzd Charles Leclerc ellenében.

Leclerc már régóta ismeri azokat az autókarakterisztikákat, amelyekkel Hamilton most ismerkedik - ilyen például a motorfék működése is, amely különösen sok fejtörést okoz a hétszeres világbajnoknak. Ugyanakkor a monacói sem vezethet teljesen ösztönből: "A szezon során elég extrém irányokba mentünk el a beállításokkal annak érdekében, hogy még többet hozzunk ki az autóból, emiatt úgy érzem, sokat változtattam a vezetési stílusomon, hogy alkalmazkodni tudjak az új követelményekhez."

A szezon harmadik futama, a szuzukai Japán Nagydíj, kulcsszerepet játszott a történések alakulásában. Ezen a versenyen alkalmazta először azt az új beállítást, amelyet "extrémebbnek" titulált, és amely már régóta foglalkoztatta. Részletesebb információkat nem osztott meg, de annyit elmondott: "Nyilvánvalóan nem fogok túl sok részletet árulni, de ettől az autó kicsit nehezen kezelhetővé vált – rendkívül érzékeny, ami megnehezíti a vezetést, különösen az időmérőn, amikor a határokon egyensúlyozik az ember" – magyarázta Leclerc.

"De ez olyasmi, amit szeretek, amit mindig is szerettem a pályafutásom során. Ugyanakkor idő kell hozzá, hogy minden mást is hozzáigazítsunk, és ezt a folyamatot éljük most, ami az utóbbi versenyeken már kezdett kifizetődni."

"Mindazonáltal ez nem azt jelenti, hogy minden területen zökkenőmentesen fog működni, ezért fontos, hogy nyitottak maradjunk, és készen álljunk arra, hogy szükség esetén visszavonuljunk. Jelenleg azonban csak a pozitívumokat tapasztalom - legalábbis a saját szempontomból."

Leclerc úgy véli, hogy az érzékenyebb első tengely előnyös számára, mivel nem szereti az alulkormányzottságot. A Ferrari beállításai élesebb kanyarvételt tesznek lehetővé, azonban ez a hátsó tengely instabilitásához vezethet, ami különösen versenykörülmények között komoly kockázatot jelenthet.

Ez a beállítási irány talán magyarázatot ad arra, miért nem tapasztalja Hamilton ugyanazokat az előnyöket, még akkor sem, ha hasonló konfigurációkat tesztelt. A brit pilóta mindig is a stabil és kiszámítható hátsó tengelyt részesítette előnyben. Az utolsó két időmérő edzés során ezért rendszeresen fél másodperces hátrányt szenvedett el Leclerc-hez képest – ez pedig a jelenlegi, rendkívül szoros mezőnyben akár több rajtpozíciót is eltüntethet a számára.

Bár egyre inkább terjed az a vélekedés, hogy Hamilton a Ferrariban nehezen fog boldogulni az idény során, a következő imolai hétvégére tervezett első fejlesztési csomag kedvező irányba terelheti a dolgokat. Leclerc megjegyezte, hogy a brit bajnok már most is jelentős mértékben hozzájárult a csapat sikeréhez: "Mindig kihívásokkal teli, amikor új környezetbe kerülsz - új struktúrák, új munkafolyamatok, új technika. Én most teljes mértékben a saját teljesítményemre összpontosítok, hogy kihozzam magamból és az autóból a legjobbat - ez már önmagában is rengeteg energiát és figyelmet igényel. De biztos vagyok benne, hogy Lewis el fog érni arra a szintre, és őszintén szólva, Kínában óriási győzelmet aratott."

"Még mindig rengeteg lehetőség rejlik a tanulásban, de Lewistól már most is sokat merítettem. Kiváló, hogy a csapat tagja, és hogy bátran megkérdőjelezi a hosszú évek alatt kialakult munkamódszereinket. Friss perspektívákat hozott, amelyekből máris jelentős tanulságokat vontunk le."

Related posts