Miért emelkedtek meg drámaian a kisautók árai?

2013 óta több mint 80 százalékkal drágultak a kisautók, így ma egy új modell átlagára már meghaladja a 25 000 eurót (9,8 millió forintot) - derül ki a német autóklub (ADAC) adataiból. Mi ennek az oka?
Közben a kínálat is szűkült: míg tizenkét éve még 89 különböző kisautó-modell közül választhattak a vásárlók, 2025-re mindössze 71 maradt. Az e-autókból is alig találunk 25 000 euró alattit: csak a Dacia Spring (16 900 euró), a Citroën ë-C3 (23 300 euró), a Fiat Grande Panda (24 990 euró) és a Hyundai Inster(23 900 euró) maradt - írja a HVG.
Ezek a modellek sajnos eltűntek a palettáról: a Ford Ka+ és Fiesta, a Citroën C1, a Peugeot 108, a Smart Fortwo, a Škoda Citigo, a Seat Mii, valamint a Renault Twingo, és még az elektromos BMW i3 is. Ráadásul nem sokáig marad a kínálatban a megfizethető Mitsubishi Space Star sem.