Monaco továbbra is a Forma-1 legkevésbé izgalmas versenye.


Vasárnap délután Monacóban folytatódott a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság idei küzdelemsorozata. Szombaton derült ki, hogy Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb az időmérő edzésen, így a vasárnapi futamot ő kezdhette az élről. A pilótákra 78 kör várt a sorozat leglassabb pályáján, ahol előzni is alig lehet. Éppen ezért volt döntő jelentősége annak, hogy ki indulhat az első rajtkockából. Norris mögött a hazai közönség előtt szereplő és tavaly ugyanitt győztes Charles Leclerc startolhatott másodikként a Ferrarival, míg a harmadik rajtkocka a világbajnoki pontversenyt vezető ausztrál Oscar Piastrié, Norris csapattársáé lett. A címvédő és négyszeres világbajnok holland Max Verstappen (Red Bull) az ötödik rajthelyet kaparintotta meg.

Így hát a feszültség a tetőfokára hágott, és mindenki izgatottan várta a rajtot. Hiába volt előírva minden pilóta számára két kötelező kiállás és kerékcsere, az előzések dinamikája szempontjából ez alig játszott szerepet.

Norris mögött Leclerc, Piastri, Verstappen és Hadjar követték egymást, amikor nem sokkal a rajt után bekövetkezett az első baleset: a brazil versenyző, Gabriel Borotelo, sajnos a falnak kormányozta az autóját. A verseny azonban nem állt meg; az autók szépen, mint egy jól szervezett libasor, folytatták a kört a nagyhercegség híres pályáján. Többen azonnal a bokszba siettek kereket cserélni, miközben a virtuális safety car szabályai szerint haladt a verseny.

A hatodik körre a versenyt vezető Norris csaknem két másodperces előnyre tett szert, a mögötte haladó Leclerc képtelen volt közelebb kerülni. Ez volt jellemző amúgy az élmezőnyre: az autók két másodperces különbséggel követték egymást. Előzni nem lehetett, ahogy ezen a pályán ezt megszokhattuk. Némi érdekességet csak az jelentett, hogy a 19. helyen autózó Oliver Bearmen önmagához képest nagyon gyorsan ment.

Ezzel letépte a saját autójának kerekét. Gasly számára ezzel véget ért a verseny.

Ugyanakkor aggasztó tényező volt, hogy a Gasly autójáról leváló törmelékek szétszóródtak a pályán.

A kisebb izgalom után a verseny hangulata egyre inkább ellaposodott. Az unalmas körözgetések közepette legfeljebb annyit lehetett találgatni, ki mennyi idő alatt vált kereket, és hová érkezik vissza a pályára. Valljuk be, ez nem volt éppen szívderítő látvány. Nem sokkal később az élmezőnyben is megkezdődtek a kerékcsere akciók. Elsőként Hamilton, aki az ötödik helyen autózott, döntött úgy, hogy megújítja a gumikat. Ezután jött az éllovas Norris, aki a boxból a negyedik helyre tért vissza, így Leclerc ideiglenesen átvette a vezetést. Aztán mindenki megfordult a boxutcában, és a helyzet annyiban változott, hogy Verstappen átugrott az élre, míg Norris a második pozíciót foglalta el. Igaz, Verstappen még nem állt ki, így ez az első helyezés némileg megtévesztő volt.

Ezután Verstappen is bemutatkozott a boxutcában, és végül a negyedik pozícióban tért vissza a pályára.

Innét kezdve a feszültség fokozatosan alábbhagyott. A 38. körben Alonso autója füstölni kezdett, így egy olyan versenyző esett ki, aki az élmezőnyben, az első tíz között haladt – tehát a pontszerzésre is komoly esélye volt.

Természetesen a második kiállások során még bőven akadtak meglepetések. A versenyzők feszültsége egyre nőtt, és nem meglepő, hogy Russel, aki már nem bírta a várakozást, Albon mellett úgy száguldott el, hogy átvágta a bukóteret. Ennek következményeként nem sokkal később áthajtásos büntetést kapott. Eközben a taktikázás folytatódott, a körök lassan teltek, Norris pedig az élen haladt, és úgy tűnt, semmi sem fenyegeti a győzelmét.

Az utolsó húsz (!) kör szépen lepergett, esemény nem történt. Verstappen addig vezetett, amíg nem jött ki a második kerékcserére, pedig rendesen, a 77. körig húzta az időt a holland, abban bízva, hogy valami csoda történik. Ez azonban nem következett be, így Norris visszavette az első helyet, és megnyerte a viadalt. Nem is történhetett más, hiszen ezen a pályán ebben a helyzetben már csak az tud veszíteni, aki valami óriási hibát csinál. Vasárnap délután Lando Norris nem hibázott. Leclerc lett a második, Piastri a harmadik, Verstappen a negyedik, míg Hamilton az ötödik.

Related posts