Fedezd fel a Westend varázslatos világpremierjét, ahol a multimédia látványosság lenyűgöző élménye vár rád!


Csalás árnyéka vetült Tóth Gabiékra? A zsűri már döntött volna, de a közönség kimentette őket a nehéz helyzetből.

Mindig is foglalkoztatta, milyen elmerülni egy alternatív világban? Érdekli az ezzel kapcsolatos legújabb technológia? Akkor imádni fogja azt a 10x10 méter alapterületű, 7 méter magas multimédia látványdobozt, amelyet a magyar fejlesztő csapat a világon elsőként, a Westend 25 éves évfordulójára tervezett. Megnéztük, milyen lesz ez az egészen új élmény, és annyit már most mondhatunk: a digitális csúcstechnológia segítségével egészen különleges világba repít majd.

Fedezd fel a kikapcsolódás új dimenzióját mindössze 15 perc alatt! Ki gondolta volna, hogy a vásárlás vagy a shoppingolás közben is élvezhetjük a pihenést, ráadásul egy teljesen új módon? Ezt a különleges élményt álmodták meg a Pixim multimédia látványdoboz kreatív csapata, amely december 14-én várja látogatóit a Westend "főterén", az egykori szökőkút helyszínén. Ez a magyar fejlesztésű innováció kizárólag ebben a bevásárlóközpontban érhető el, így egyedülálló élményben lehet részed! Ne hagyd ki ezt a lehetőséget!

Az építkezés jelenleg még gőzerővel zajlik, de már jól látható, a multimédia látványbox milyen impozáns hatást kelt majd a szökőkút helyén. A látványos, arany és réz borítású építményt úgy tervezték, hogy a legnagyobb, legelegánsabb plázákban is megállja a helyét a világmárkák üzletei mellett. A készítők szándékuk szerint még tovább mentek: a kisebb bevásárlóközpontokban pedig a szerényebb brandek között az aranyló doboz lenne a megjelenő a világmárkák egyike.

Kipróbáltuk és megnéztük, milyen lesz ez a bizonyos látványdoboz, ebben pedig Till Attila, a Pixim művészeti vezetője volt segítségünkre, aki maga is lenyűgözve tapasztalta meg a virtuális valóságra alapozó szórakozás ezen módját - szerinte "megelevenedő mozgóképes csodavilág" lesz az attrakció.

Merüljünk el egy olyan mesterséges látványvilágban, amely olyan érzéseket ébreszt bennünk, mintha egy teljesen más dimenzióba lépnénk. Ez a világ nem csupán elvon minket a mindennapok szürkeségéből, hanem magával ragad, és elindít egy felfedezőútra: elveszítjük a tájékozódásunkat, nem fogjuk tudni, mi van a mélyben és mi a magasságban; csak szárnyalunk – egy negyedórás utazásra indulunk a csoda birodalmába!

- mesélte Tilla, miközben a haját fésülgette, és közben egyre izgalmasabb részleteket fűzött a történetéhez.

MIndez kincstári lelkesedésnek tűnhet, de, mint volt alakalmunk megtapasztalni, egyáltalán nem az: az úgynevezett immerzív technológia, a virtuális valóságra alapuló szórakozás - vagyis az, amikor mindenhol körbevesz bennünket a digitális vetített élmény - tényleg elkalauzolja a látogatókat az alternatív téridőbe, álomszerű, fantasztikus élményt nyújt, és valóban lehetővé teszi, hogy a valóságból fiktív világba lépjünk. Nem utolsósorban pedig, mivel többféle médiát egyesít, minden érzékszervre hat, az agyra, a test egészére és a lélekre is hatással van.

A Pixim egy szórakoztatóipari technológiai fejlesztés, egy vizuális különlegesség. Konkrétan egy óriás látványdobozt kell elképzelni, egy kívülről csillogó-villogó építményt, aminek a belsejében kényelmes ülésekben helyezkednek el a nézők. A benn ülőket minden oldalról teljesen körülveszi a digitális vetítőfelület, melyen képzelt világok elevenednek meg egészen közelről, high-end hanghatások kíséretében, tényleg hátborzongatóan valós és egészen különleges élményt nyújtva.

Az előadások időtartama 15 perc, és napközben, valamint este is folyamatosan váltják egymást. A jegyeket elővételben online is meg lehet vásárolni, de a helyszínen is elérhetők a belépők.

A Pixim produkciót a Westend tulajdonosainak felkérésére fejlesztette ki L. Laki László, aki igazi "fénymester". A csapatával többek között Budapesten az egykori Hold utca csarnok épületében működtetik a világ első fénymúzeumát, a nemzetközi fény művészeti társadalom élvonalának műalkotásait bemutató Light Art Múzeumot - itt volt lehetőségünk megtekinteni a technológiát, mely a Pixim lelke is lesz, csak felturbózott, újragondolt változatban. Aki már járt a LAM-ban, némi képet alkothat magában a várható látványosságról, de a Pixim egészen más szintet képvisel majd az érzékelésben, valóságtól való elszakadásban.

"Évente 20 millió ember fordul meg a Westend bevásárlóközpontban, ha leosztjuk, akkor közel 55 ezer naponta. Amikor elkezdtük tervezni a Piximet, odamentem és lemértem: percenként 120 vásárló haladt el az egykori szökőkút helyén. Abból indultunk ki, hogy közülük sokaknak nincs ideje két órára kiszakadni a napi menetrendből, ám ha tudja, hogy a vásárlás közben van lehetősége befizetni egy 15 perces 'utazásra', ahol teljesen feltöltődhet, kiszakadhat a valóságból, kikapcsolódhat és óriási élményekkel térhet vissza, akkor nem hiszem, hogy győzködni kellene. Ez egy olyan alkalmazott művészet is egyben, amelyhez nincs szükséged létrára, hogy elérd. Ide nem kell művészeti tudás, csak beülsz a székbe és hagyod, hogy sodorjon magával, meséljen, megszólítson az üzenet, az élmény" - magyarázta L. Laki László, akinek nem titkolt célja, hogy a hazai mellett a jövőben a kelet-európai és ázsiai plázázási élményt is forradalmasítsa.

Related posts