Öt ok, amiért beleszeretsz a Honda ZR-V-be, és egy, amiért talán mégis habozhatsz: 1. **Modern dizájn**: A Honda ZR-V vonzó és letisztult megjelenése azonnal magára vonja a figyelmet. A dinamikus vonalak és a sportos arányok frissességet sugallnak, amely

Bár nem rendelkezik különleges jellemzőkkel, és nem ragadja meg a figyelmedet első pillantásra, a Honda középső kategóriás szabadidő-autója mégis tökéletes partner lehet a mindennapi életben. Nem biztos, hogy róla álmodtál, de hihetetlenül jól teljesít minden helyzetben, amit csak az élet tartogat számodra.
Mintha pontosan a kompakt HR-V és a középkategóriás CR-V közé célozták volna, olyan jól illeszkedik a Honda kínálatába a ZR-V, mégis hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla. A Civic alapjára épülő szabadidő-autó ugyanis nem az extravagáns formájával, nem a futurisztikus berendezésével és nem is a kiélezett technikájával hívja fel magára a figyelmet, hanem inkább azzal, hogy egyszerűen jó lett, egy őszinte autó, amiből egyre kevesebb van manapság. Ideje megtanulnod a nevét, egyrészt azért, mert már két éve az utakon van, másrészt pedig azért, mert a hagyományosan átgondolt Hondák közt is jól sikerültnek számít.
Nézd meg Imeldával készült videós bemutatónkat, amiből kiderül, hogy befér-e a SUP-ja, és mennyit fogyaszt valójában a hibrid ZR-V.
Ha már belemerültél a témába, és szeretnél többet megtudni, összegyűjtöttünk öt okot, amiért garantáltan kedvelni fogod a Honda ZR-V-t. Emellett megemlítünk egy dolgot is, ami esetleg nem mindenki számára vonzó, de ez igazából egyéni preferenciák kérdése.
A japán autók mindig is az aprólékos kidolgozásukkal hódították meg a vásárlókat, de a ZR-V ezen a téren még egy lépéssel tovább megy. Az utastérben puha, párnázott felületek ölelnek körbe, amelyek kellemes tapintásúak, és igazán prémium érzést keltenek. Az érintőképernyő mellett hagyományos kapcsolók is találhatók, amelyekkel a klíma és a szellőzőrostélyok beállításait könnyedén kezelheted. Ezek a kapcsolók határozott, megnyugtató kattintással reagálnak, azonnal megerősítve benned a Honda szabadidő-autójának minőségét.
Nagyon eltalálta a ZR-V méreteit a Honda, hiszen 4,57 méteres hosszával még éppen elég kompakt ahhoz, hogy a városi utcákon is gond nélkül manőverezz vele, de már elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy négytagú család. Csomagtere papíron nem túl nagy, felszereltségtől függően 370 és 390 liter közötti, de miután belaktad, kiderül, hogy igazából praktikus ez a méret. Még akkor is, ha más Hondákkal ellentétben itt nem lehet felhajtani a hátsó ülőlapot.
A ZR-V egyetlen hajtáslánc opcióval érkezik, amely a CR-V-ben is megtalálható hibrid megoldás, csakhogy itt egy kisebb, könnyebb járművet kell mozgatnia. Az első kerekeket szinte folyamatosan a 184 lóerős elektromotor hajtja, így a ZR-V olyan dinamikus, mint egy tisztán elektromos autó. A kétliteres szívómotor, amely a tartósság jegyében készült, főként áramot termel, és csak nagyobb sebességnél kapcsolódik be a hajtásláncba. Az egész rendszer olyan simán működik, hogy miután kipróbáltad, alig lesz kedved más járművet vezetni.
Természetesen nem a Civic Type R kiemelkedő sportos élményére kell számítanod, de a ZR-V vezetése kellemes meglepetéseket tartogat. Az elektromotor azonnal rendelkezésre áll 315 Nm nyomatékával, így mindig készen áll a gyorsításra. A Hondától elvárt precizitás jellemzi a kormányzást, míg a futómű optimálisan van hangolva, hogy a vezetési élmény még élvezetesebb legyen. Bár nem terepjáró és nem is összkerekes, a 18 centiméteres hasmagasságának köszönhetően bátran felfedezheted vele az aszfaltot elhagyó utakat is, és a földúton sem fogsz kellemetlen meglepetésben részesülni.
Az Elegance név már önmagában is sokat sejtet, hiszen a belépőmodell is rendkívül gazdagon van felszerelve. A csomag részét képezi a modern navigációs rendszer, a kulcsnélküli belépés lehetősége, valamint a különféle fedélzeti asszisztensek, amelyek megkönnyítik a vezetést. A prémium Advance csúcsmodell pedig még tovább emeli a mércét: itt található a lenyűgöző head-up display és egy elegáns üvegtető is. Bár a ZR-V ára nem kicsi, hiszen a kedvezmények ellenére is 14,4 millió forintról indul, sok vásárlónak érdemes ennyit áldoznia a megbízhatóságért és a minőségért. Az autó nemcsak hogy élvezetes vezetési élményt nyújt, de hosszú távon értékálló maradhat, így sokan akár a jövőbeni eladásra is gondolnak, amikor döntést hoznak a vásárlásról.
A ZR-V kiemelkedő hatékonysága valóban lenyűgöző, amiért sokan kedvelik ezt a modellt. Hibrid hajtásának köszönhetően városi és országúti közlekedés során is meglepően alacsony, 5-5,5 liter közötti fogyasztást produkál. Autópályás közlekedésnél, ahol a benzinmotor gyakrabban magasabb fordulaton üzemel, a fogyasztás némileg emelkedik, általában 7,5 liter körüli értékekre számíthatunk. A végsebessége 171 km/óra, de ez nem feltétlenül hátrány – a Honda itt is csendes marad, és csak alacsony sebességnél lehet észlelni a motor hangját, ami egyáltalán nem zavaró.