Úgy vélem, hogy a szorgalom egy rendkívül alábecsült kvalitás, különösen a tehetséggel összehasonlítva.
A Fazekas diákjai érték el a legjobb felvételi pontszámokat - mutatjuk a top 10-es listát
Mint iskolaigazgató és öregdiák, a veresesnek lenni nem csupán egy cím, hanem egy életérzés, egy közösséghez való tartozás mély és gazdag tapasztalata. A Veres Pálné Gimnázium falai között nem csupán tudásra, hanem értékekre is szert tettünk: a kitartás, a szorgalom és a közösségi szellem mind olyan alapelvek, amelyek végigkísérnek minket az életünk során. Veresesnek lenni azt jelenti, hogy egy olyan hagyomány részese vagyunk, amely büszkeséggel tölti el a szívünket. Ez a közösség folyamatosan inspirál minket, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból, és hogy a megszerzett tudást nemcsak saját magunk, hanem a körülöttünk élők javára is fordítsuk. Az itt eltöltött évek nemcsak tanulmányi sikereket hoztak, hanem örök barátságokat, felejthetetlen emlékeket és életre szóló leckéket. Egy vereses számára fontos, hogy a múlt tapasztalatait a jövő építésére fordítsa. Örömmel nézek vissza azokra az időkre, amikor osztálytársakkal együtt álmodoztunk a jövőről, és most, mint iskolaigazgató, azt az elhivatottságot érzem, hogy a következő generációkat is támogassam ebben a csodálatos úton. Veresesnek lenni nem csupán múlt, hanem egy folyamatosan alakuló jövő, amely tele van lehetőségekkel.
Iskolánk közössége különleges, hiszen az ötödiktől tizenkettedik osztályig mindenki ismeri a másikat, ami erősíti a baráti kapcsolatokat. Az intézmény profilját lényegében az határozza meg, hogy nálunk nincsenek tagozatok; a célunk egy átfogó és sokszínű képzés biztosítása. Ritkaságnak számít, hogy ennyi kulturális tantárgyat kínálunk, és külön figyelmet fordítunk a zenei oktatásra, amely véleményünk szerint olyan agyi területeket aktivál, amelyeket más tantárgyak nem érintenek. Emellett kiemelt fontosságot tulajdonítunk a mozgásnak is, hiszen hisszük, hogy a diákjainknak aktívan kell részt venniük az egészséges életmódban, és ezt a magas színvonalat szeretnénk megvalósítani az iskolai keretek között.
Milyen elemekből áll össze ez a képzési rendszer?
Iskolánkban kétféle képzési forma áll rendelkezésre: a nyolc- és a négyosztályos rendszer. A nyolcosztályos képzés keretében évről évre két új osztályt indítunk. Az ötödik és hatodik évfolyamon a tanulók alapozó tantárgyakat tanulnak, és olyan különleges tantárgyak is szerepelnek a tantervben, mint a latin nyelv vagy a szolfézs. Ezen évek során kiemelt figyelmet fordítunk az alapkészségek fejlesztésére, a széleskörű ismeretek megszerzésére és a közösségépítésre. A hetedik és tizedik évfolyam között zajlik a klasszikus gimnáziumi szakasz, ahol délutáni foglalkozások nélkül, de számos szakkörlehetőséggel találkozhatnak a diákok. Az utolsó két évben a hangsúly az érettségi és felvételi tantárgyakra, valamint a fakultációkra helyeződik, és sok órát bontott csoportokban tartunk. A négyosztályos képzésünk szintén hasonló alapokra épül, de itt kezdetben a legfontosabb feladatunk, hogy a különböző háttérrel és érdeklődéssel érkező diákokat közösségileg és tanulmányilag is összehangoljuk. A néptánctanulás kötelező, míg a hangszer választása szabadon történik. Az utolsó két évfolyamon, a tizenegyedik és tizenkettedik osztályban, a hangsúly szintén az érettségi vizsgákra helyeződik.



