"Verstappen esetében szigorúbb intézkedésekre lett volna szükség, hogy elrettentsük a kanyarlevágásokat." | M4 Sport


Az FIA-nak világos példát kellett volna állítania a mexikói pályalevágókkal kapcsolatban, ahelyett, hogy engedte volna, hogy a káosz eluralkodjon. Egy tapasztalt F1-es szakkommentátor biztosan határozottan fellépett volna ebben a helyzetben.

Nem először borzolták a kedélyeket a Mexikói Nagydíjon a pályalevágások. Ahogy lenni szokott, idén is az első kanyarkombináció volt a népszerű rövidítőhely. A rajt után Max Verstappen, Charles Leclerc, Andrea Kimi Antonelli, Oscar Piastri, Liam Lawson és Carlos Sainz is a füves bukótérből fordult rá a pálya második egyenesére az 1-2-3-as kanyarok helyett. Pályalevágás miatt büntetést mégis csak egyvalaki kapott: Lewis Hamilton, aki a 6. körben 4-es kanyarnál fékezte el magát és tett szert jogtalan előnyre azáltal, hogy nem az FIA által kijelölt menekülőúton tért vissza a pályára. A britet 10 másodperces időbüntetéssel sújtották.

A verseny után számos versenyző kifejezte elégedetlenségét az FIA döntéseivel kapcsolatban. Lewis Hamilton a kettős mércét kifogásolta, míg csapatfőnöke, Frédéric Vasseur túlságosan szigorúnak találta a 10 másodperces büntetést. Fernando Alonso úgy véli, hogy a szövetség szándékosan figyelmen kívül hagyta a helyzetet, amikor a versenyzők egymás után hajtottak a bukótérbe. George Russell pedig nemcsak az ítéletek következetlenségét emelte ki, hanem azt is hangsúlyozta, hogy itt az ideje tenni valamit a mexikói 1-es, 2-es és 3-as kanyarokkal, mert ez a cirkusz évről évre megismétlődik.

A brit Sky Sports szakkommentátora és egykori Forma-1-es pilóta, Martin Brundle véleménye szerint a múlt vasárnapi versenyen több versenyző is megérdemelt volna büntetést. Brundle úgy véli, hogy Max Verstappen felelősségre vonása indokolt lett volna már a rajtot követő elfékezése miatt, míg Charles Leclerc is megérdemelt volna időbüntetést, mivel pályán kívül előzte meg Lewis Hamiltont.

"Maxot meg kellett volna büntetni, mert ha annyira balra teszed az autódat, miközben négyen vannak egymás mellett, akkor a kerékvetőre kerülsz."

- Így gondolom - jegyezte meg Brundle.

Leclerc-ről azt mondta: "Charles legalább megkísérelte az első kanyart. Nem volt elégedett az eredménnyel, ezért inkább levágta a másodikat. Véleményem szerint ez egy tíz másodperces büntetést érdemelt volna."

A korábbi versenyző szerint célszerűbb lett volna szigorral fellépni, mert ezzel a jövőbeli hasonló helyzeteknek is elejét lehetett volna venni. "Én talán áthajtásos büntetést adtam volna olyasmiért, mint amit Max csinált, hogy igazán elrettentsek mindenkit, és véget vessek ennek a butaságnak, különben az egész igazi káosszá válik" - figyelmeztetett.

És hogy mit szólt Verstappen a pályalevágások miatti panaszokhoz? A válasza egy mosoly kíséretében érkezett: "Nem az én problémám! Eléggé hektikus volt, több helyzet miatt is. Nem éreztem úgy, hogy bármi rosszat tettem volna."

Related posts